Spis Treści

Wstęp
Rozdział 1
Teoretyczne podstawy zarządzania łańcuchami dostaw
1. Łańcuchy i sieci dostaw
2. Geneza, istota i cele współczesnego zarządzania łańcuchami dostaw
3. Partnerstwo między ogniwami łańcucha dostaw
4. Zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchami dostaw
5. Synchronizacja strumieni popytu i podaży
6. Zarządzanie łańcuchami dostaw a teorie pozycjonowania i kosztów transakcyjnych
Rozdział 2
Procedury i strategie rozwoju łańcuchów dostaw
1. Poziomy integrowania łańcuchów dostaw
Poziomy integrowania łańcuchów dostaw według Ch. C. Poiriera
Pięciopoziomowy model kompasu
Poziomy doskonałości łańcuców dostaw według firmy konsultingowej A.T. Kearney
2. Doskonalenie przedsiębiorstwa a rozwój dostawców
3. Strategie obsługi klientów w łańcuchach dostaw
Strategia szybkiej reakcji (QR)
Strategia efektywnej obsługi klientów (ECR)
4. Współczesne technologie teleinformatyczne w zarządzaniu łańcuchami dostaw
Rozdział 3
Benchmarking i ocena łańcuchów dostaw
1. Istota i zakres benchmarkingu łańcuchów dostaw
2. Analiza tworzenia wartości w łańcuchach dostaw
3. Pomiar sprawności i efektywności łańcuchów dostaw
Ocena wartości dodanej i satysfakcji klientów
Koszty działań i analiza wyników finansowania łańcucha dostaw
Ocena wartości dodanej łańcucha dostaw
Rozdział 4
Zarządzanie łańcuchami dostaw w firmach japońskich
1. Źródła rozwoju i sukcesów współdziałania przedsiębiorstw w Japonii
2. Struktura i funkcjonowanie łańcuchów dostaw w grupac Keiretsu
3. Łańcuchy dostaw w firmach japońskich w warunkac recesji
4. System dostaw Just - in - Time
Rozdział 5
Zarządzanie łańcuchami dostaw w Unii Europejskiej i w Polsce
1. Funkcjonowanie i kierunki rozwoju sieci dostaw w krajach Unii Europejskiej
2. Stan i bariery rozwoju zarządzania łańcuchami dostaw w Polsce
3. Program integrowania dostawców. Studium przypadku firmy zagranicznej w Polsce
Wykaz skrótów
Bibliografia